Nycklar & brickor

Lägenhetsnycklar
Styrelsen har ingen huvudnyckel till någon lägenhet.  För kopiering av lägenhetsnycklar vänder du dig till närmaste låstjänst. Se nedan för kopiering av övriga nycklar.

Nyckelbrickor
Till våra portar har vi nyckelbrickor. Till varje lägenhet ska det finnas tre brickor numrerade 1, 2 och 3. Saknar du någon nyckelbricka så måste du spärra den genom att kontakta styrelsen.

Behöver du beställa extrabrickor eller ersätta en borttappad bricka så vänder du dig till oss i styrelsen. Uppge ditt namn, lägenhetsnummer, telefonnummer och vilket bricknummer du saknar. En ny bricka kostar 150 kronor. Om du redan har bricka 1,2 och 3 så får du en ny med 4, 5 eller 6.

Portkod
Varje trappuppgång har en unik portkod som fungerar mellan klockan 07:00 och 21:00 alla dagar. I samband med uppdatering av portkoden lämnas ett meddelande med den nya portkoden i din brevlåda. Om du har glömt portkoden kontaktar du styrelsen.

Bokningscylinder till tvättstugan
För att beställa ny bokningscylinder vänder ni er till Ädelharts AB, använd beställningsformuläret på deras hemsida. Vid beställning av låscylinder, uppge:

  • Cylinder: Typ 3
  • Färg: Röd
  • Märkning: Ditt 3-siffriga lägenhetsnummer
  • Kunduppgifter

Se Ädelharts hemsida för aktuellt pris och leveransvillkor.

Övriga nycklar
Varje lägenhet har 3 portnycklar och en HH-nyckel.

HH står för hushållsnyckel och denna går till våra tvättstugor, sopstationer, vissa källardörrar samt barnvagnsrum och cykelrum.

De så kallade portnycklarna fungerar inte längre till portarna men de går till de mindre källargångarna som innehåller förråd.  Dessa två nycklar från vår låsta nyckelserie kopieras hos Aspuddens lås.

Kontakta styrelsen som sedan i sin tur meddelar Aspuddens lås att kopieringen är godkänd. Ange namn, lägenhetsnummer och nyckelnummer.

Besöksadress Aspuddens Lås (ta med legitimation vid kopiering):

Störtloppsvägen 21 129 47 Hägersten
Telefon: 08-97 10 00 Jour: 070-397 10 00
E-post: aspuddenslastjanst@telia.com