Felanmälan

Ej akuta ärenden

Om du behöver felanmäla något som inte är akut gör du det genom att skicka ett mail till info@brfdoktorn.se. Om du inte har möjlighet att skicka mail kan du ringa 08-742 20 20 och lämna ett meddelande.

Exempel på icke-akuta ärenden är t.ex. en port som inte stängs ordentligt, en trasig lampa i trappuppgången, en defekt tvättmaskin i tvättstugan, strömavbrott, ventilationsfrågor och liknande. Vår vicevärd kommer lösa de flesta problem och vi som förening sparar pengar vilket i slutändan påverkar avgifterna positivt.

Akuta ärenden

Om du behöver felanmäla något som är akut gör du det genom att ringa till Riksbyggen på telefon 0771-860 860 dygnet runt.

Exempel på akuta ärenden är en pågående vattenläcka, en trasig ruta med risk för inbrott eller allvarliga skador och liknande.

Att vattnet eller elen är avstängd är inte ett akut ärende. Vänd dig alltid till info@brfdoktorn.se eller vår hemsida först.

Observera: Om du ringer Riksbyggen och felanmäler något som du själv ansvarar för som bostadsrättshavare kommer du att debiteras för detta. T.ex. åtgärd av en droppande kran, stopp i lägenhetens vattenlås, balkongdörr som inte går att stänga, trasig jordfelsbrytare i lägenhetens elcentral och liknande.